«Η ψυχή του Ιωνάθαν συνεδέθη μετά της ψυχής του Δαβίδ, και ηγάπησεν αυτόν ο Ιωνάθαν ως την ιδίαν αυτού ψυχήν. Και παρέλαβεν αυτόν ο Σαούλ εκείνην την ημέραν και δεν αφήκεν αυτόν να επιστρέψη πλέον εις τον οίκον του πατρός αυτού. Τότε ο Ιωνάθαν έκαμε συνθήκην μετά του Δαβίδ, διότι ηγάπα αυτόν ως την ιδίαν αυτού ψυχήν. Και εκδυθείς ο Ιωνάθαν το επένδυμα το εφ’ εαυτόν, έδωκεν αυτό εις τον Δαβίδ και την στολήν αυτού, έως και αυτό το ξίφος αυτού και το τόξον αυοτύ και την ζώνην αυτού» (Α΄ Σαμουήλ 18:1-4).
Εδώ βρίσκουμε μια όμορφη εικόνα μπροστά μας!
Η αγάπη εκδύεται όλα τα ενδύματα και τη στολή της, για να την ενδυθεί εκείνος, τον οποίον συμπαθεί.
Η αγάπη εκδύεται όλα τα ενδύματα και τη στολή της, για να την ενδυθεί εκείνος, τον οποίον συμπαθεί.
Μεταξύ του Σαούλ και του Ιωνάθαν διαφαίνεται μ’ αυτή την ευκαιρία μια μεγάλη διαφορά:
ο Σαούλ πήρε το Δαβίδ στο σπίτι του, για να δοξάσει τον εαυτό του.
Τίμησε τον εαυτό του, συμπεριλαμβάνοντάς τον στους ήρωές του.
Ο Ιωνάθαν όμως εκδύθηκε, για να ενδυθεί ο Δαβίδ και να τιμήσει εκείνον.
Αυτή ήταν αγάπη με τον πλέον εκφραστικό τρόπο!
ο Σαούλ πήρε το Δαβίδ στο σπίτι του, για να δοξάσει τον εαυτό του.
Τίμησε τον εαυτό του, συμπεριλαμβάνοντάς τον στους ήρωές του.
Ο Ιωνάθαν όμως εκδύθηκε, για να ενδυθεί ο Δαβίδ και να τιμήσει εκείνον.
Αυτή ήταν αγάπη με τον πλέον εκφραστικό τρόπο!
Ο Ιωνάθαν παρακολούθησε αγωνιωδώς μαζί με τους στρατιώτες του Ισραήλ την έκβαση της μάχης με τον Γολιάθ (Α΄ Σαμουήλ 17).
Είδε τον Δαβίδ να εξέρχεται, για να συναντήσει αυτό το φοβερό εχθρό, του οποίου ανάστημα, δύναμη και επαρμένα λόγια γέμιζαν τις καρδιές του λαού με τρόμο. Παρακολούθησε επίσης, πώς κατατροπώθηκε αυτός ο αλαζόνας γίγαντας με το χέρι της πίστης. Τελικά συμμμετείχε μαζί με το λαό σ’ αυτή τη λαμπρή νίκη.
Είδε τον Δαβίδ να εξέρχεται, για να συναντήσει αυτό το φοβερό εχθρό, του οποίου ανάστημα, δύναμη και επαρμένα λόγια γέμιζαν τις καρδιές του λαού με τρόμο. Παρακολούθησε επίσης, πώς κατατροπώθηκε αυτός ο αλαζόνας γίγαντας με το χέρι της πίστης. Τελικά συμμμετείχε μαζί με το λαό σ’ αυτή τη λαμπρή νίκη.
Αυτό όμως δεν ήταν όλο.
Δεν ήταν απλά η νίκη, η οποία γέμιζε την καρδιά του Ιωνάθαν, αλλά και το πρόσωπο του νικητή. Δεν έβλεπε μόνο το εκτελεσμένο έργο, αλλά τον εκτελεστή του έργου. Ο Ιωνάθαν δεν αρκέστηκε να πει: «Δόξα στον Θεό! Ο γίγαντας είναι νεκρός. Σωθήκαμε κι επιστρέφουμε καθησυχασμένοι στο σπίτι μας με χαρά για τη νίκη». Όχι, ένιωθε να τον ελκύει το πρόσωπο του νικητή. Έτσι συνδέθηκε η ψυχή του με την ψυχή του Δαβίδ. Όχι πως υποτιμούσε την επιτυχία, απέδιδε όμως μεγαλύτερη τιμή στο νικητή παρά στη νίκη. Γι’ αυτό έβγαλε με χαρά τα ενδύματα και τη στολή του, και την έδωσε στον Δαβίδ, τον οποίο αγαπούσε.
Δεν ήταν απλά η νίκη, η οποία γέμιζε την καρδιά του Ιωνάθαν, αλλά και το πρόσωπο του νικητή. Δεν έβλεπε μόνο το εκτελεσμένο έργο, αλλά τον εκτελεστή του έργου. Ο Ιωνάθαν δεν αρκέστηκε να πει: «Δόξα στον Θεό! Ο γίγαντας είναι νεκρός. Σωθήκαμε κι επιστρέφουμε καθησυχασμένοι στο σπίτι μας με χαρά για τη νίκη». Όχι, ένιωθε να τον ελκύει το πρόσωπο του νικητή. Έτσι συνδέθηκε η ψυχή του με την ψυχή του Δαβίδ. Όχι πως υποτιμούσε την επιτυχία, απέδιδε όμως μεγαλύτερη τιμή στο νικητή παρά στη νίκη. Γι’ αυτό έβγαλε με χαρά τα ενδύματα και τη στολή του, και την έδωσε στον Δαβίδ, τον οποίο αγαπούσε.
Βρίσκουμε σ’ αυτή την απλή ιστορία ένα δίδαγμα, αλλά και μια σοβαρή μομφή.
Τείνουμε ν’ ασχολούμαστε περισσότερο με τη σωτηρία μας παρά με τον Σωτήρα! Συλλογιζόμαστε περισσότερο τη σωτηρία παρά τον Σωτήρα, ο Οποίος την απέκτησε με τίμημα τη ζωή Του!
Δεν υπάρχει αμφιβολία, ο Θεός θέλει να χαιρόμαστε για τη σωτηρία.
Θα πρέπει όμως να σταματήσουμε εκεί;
Δεν θα έπρεπε να είμαστε πρόθυμοι να «εκδυθούμε», για να τιμήσουμε Εκείνον, ο Οποίος κατέβηκε για μας στο χώμα του θανάτου;
Εκείνος είναι άξιος να Του παραδοθούμε με όλα όσα είμαστε και έχουμε.
Για Εκείνον δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα πολύ πολύτιμο ή πολύ ακριβό. Αυτό ειδικότερα, επειδή δεν ζητά τίποτα από εμάς!
Τείνουμε ν’ ασχολούμαστε περισσότερο με τη σωτηρία μας παρά με τον Σωτήρα! Συλλογιζόμαστε περισσότερο τη σωτηρία παρά τον Σωτήρα, ο Οποίος την απέκτησε με τίμημα τη ζωή Του!
Δεν υπάρχει αμφιβολία, ο Θεός θέλει να χαιρόμαστε για τη σωτηρία.
Θα πρέπει όμως να σταματήσουμε εκεί;
Δεν θα έπρεπε να είμαστε πρόθυμοι να «εκδυθούμε», για να τιμήσουμε Εκείνον, ο Οποίος κατέβηκε για μας στο χώμα του θανάτου;
Εκείνος είναι άξιος να Του παραδοθούμε με όλα όσα είμαστε και έχουμε.
Για Εκείνον δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα πολύ πολύτιμο ή πολύ ακριβό. Αυτό ειδικότερα, επειδή δεν ζητά τίποτα από εμάς!
Ο Δαβίδ δεν ζήτησε από τον Ιωνάθαν τη στολή ή το ξίφος του. Εάν θα το έκανε, θα είχε αποκρύψει όλη την ωραιότητα αυτής της σκηνής. Όχι, ήταν μια εντελώς οικειοθελής πράξη της αγάπης του Ιωνάθαν. Ξέχασε τον εαυτό του και σκεπτόταν μόνο τον Δαβίδ. Έτσι θα έπρεπε να συμβαίνει με μας σχετικά με τον Χριστό, τον αληθινό Δαβίδ. Η αγάπη χαίρεται να «εκδύεται» για όποιον αγαπά.
«Εκείνα, τα οποία ήσαν εις εμέ κέρδη, ταύτα ενόμισα ζημίαν δια τον Χριστόν. Μάλιστα δε και νομίζω τα πάντα ότι είναι ζημία δια το έξοχον της γνώσεως του Ιησού Χριστού του Κυρίου μου, δια τον οποίον εζημιώθην τα πάντα, και λογίζομαι ότι είναι σκύβαλα δια να κερδήσω τον Χριστόν»(Φιλιππησίους 3:7.8).
Ω Θεέ, δώσε μας περισσότερο αυτό το πνεύμα! Είθε οι καρδιές μας να ελκύονται περισσότερο προς τον Χριστό και να συνδέονται μαζί Του σε μια εποχή κούφιων ομολογιών και κενών τύπων! Είθε να είμαστε πλήρεις Πνεύματος Αγίου, ώστε να προσκολλώμαστε με αληθινή απόφαση καρδιάς στον Κύριο και Σωτήρα μας!
Συνεχίζεται…
C. H. Mackintosh Μετ.: Ιωνάς Ζάϊντελ
Aφήστε μας παρακάτω το δικό σας σχόλιο για το θέμα αυτό
Συνεχίζεται…
C. H. Mackintosh Μετ.: Ιωνάς Ζάϊντελ
Aφήστε μας παρακάτω το δικό σας σχόλιο για το θέμα αυτό
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου